fx7でresizeTo/resizeBy/moveTo/moveByがno longer apply to main windowな件

タイトル通りです。fx7からresizeTo/resizeBy/moveTo/moveByがメソッドとしては定義されていますが動作しなくなりました…。じゃなくて、no longer apply to main windowになりました。
これ系...

window.resizeTo(width, height);
window.resizeBy(width, height);
window.moveTo(x, y);
window.moveBy(x, y);

Firefox 7 for developersによれば

window.resizeTo, window.resizeBy, window.moveTo , and window.moveBy no longer apply to the main window.

https://developer.mozilla.org/en/Firefox_7_for_developers#DOM

bugzillaでの議論

565541 – Web sites shouldn't be allowed to resize main window
ここで議論されています。「websiteには、main windowのリサイズを許可すべきではない」

Comment53

For the most part, this only breaks web pages that are using this in ways that already break things. We are still allowing popup windows to resize themselves. We simply aren't allowing tabs in full-UI main browser windows to resize themselves, because they affect other tabs. In other words, we're actually fixing a lot more breakage than we're causing.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=565541#c53

んー。読み間違いかなんなのか。スレッドを追ってもなんか話がつながっていかないんだよな…。

追記

  • 後、最初のエントリでーfirefox7でwindow.resizeTo/window.resizeByが動かなかったと記載してありましたが、「fx7+firebug」の環境ではでした。